Oznámenie o ochrane osobných údajov pre klientov – GDPR
Podmienky prijatia občana do zariadenia sociálnych služieb upravuje zákon NR SR č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov(ďalej zákon o sociálnych službách).
Zariadenie pre seniorov podľa § 35 zákona o sociálnych službách poskytuje celoročnú pobytovú formu sociálnej služby na neurčitý čas fyzickej osobe, ktorá dovŕšila dôchodkový vek a je odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby a stupeň jej odkázanosti je najmenej IV podľa prílohy č. 3 zákona, alebo fyzickej osobe, ktorá dovŕšila dôchodkový vek a poskytovanie sociálnej služby v tomto zariadení potrebuje z iných vážnych dôvodov.

Ak máte záujem umiestniť seba, alebo vášho príbuzného v našom zariadení, je potrebné postupovať v súlade so zákonom o sociálnych službách.
Pre lepšiu orientáciu Vám poskytneme nasledovné informácie. Rozhodujúci je trvalý pobyt a aktuálny zdravotný stav žiadateľa. Ak občan v dôchodkovom veku chce požiadať o umiestnenie v našom zariadení sociálnych služieb – Zariadení pre seniorov alebo o Opatrovateľskú službu, obráti sa na Obecný úrad alebo Miestny úrad podľa trvalého bydliska a požiada o:
- Posúdenie odkázanosti na sociálnu službu
- Vydanie posudku a rozhodnutia Miestneho alebo Obecného úradu o odkázanosti na sociálnu službu.
Tlačivo Žiadosť o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu a iné potrebné tlačivá vám poskytne Miestny alebo Obecný úrad.
1.1. POSUDZOVANIE ODKÁZANOSTI NA SOCIÁLNU SLUŽBU
- V mieste svojho trvalého bydliska na Miestnom alebo Obecnom úrade získate Žiadosť o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu.
- V žiadosti vyplníte Vaše osobné údaje.
- V žiadosti si vyberiete a označíte z uvedenej ponuky druh sociálnej služby, na ktorú budete ako žiadateľ o poskytnutie sociálnej služby v rámci posudkového procesu posúdený. Môže ísť o formu sociálnej služby pobytovú alebo terénnu. Vyberiete si teda ten typ sociálnej služby, ktorý momentálne bude riešiť vašu sociálnu situáciu.
- Prílohou žiadosti je tlačivo Potvrdenie lekára o zdravotnom stave žiadateľa. Uvedené tlačivo je potrebné nechať potvrdiť vaším zmluvným (obvodným) lekárom. Toto tlačivo predkladáte v tom prípade, ak nemáte k dispozícii vyjadrenie vášho ošetrujúceho, odborného lekára, ktoré nie je staršie viac ako 6 mesiacov (napr. prepúšťacia správa z nemocnice, odborné nálezy a pod.).
- Kompletne vyplnenú a podpísanú Žiadosť o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu aj s potvrdeným tlačivom Potvrdenie lekára o zdravotnom stave žiadateľa alebo iným lekárskym potvrdením doručíte na Miestny úrad do podateľne alebo zašlete poštou na adresu Miestneho úradu alebo Obecného úradu – Odbor sociálnych vecí.
- Vyššie uvedená žiadosť s potvrdeným lekárskym nálezom sa stane podkladom pre vydanie zdravotného posudku. V domácnosti klienta bude vykonané sociálne šetrenie za účelom vydania sociálneho posudku.
- Na základe zdravotného a sociálneho posudku Vám bude vydaný posudok a rozhodnutie o odkázanosti na poskytovanie sociálnej služby.
- Ak fyzická osoba vzhľadom na svoj zdravotný stav nemôže sama podať žiadosť o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu, podať žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby, uzatvoriť zmluvu o poskytovaní sociálnej služby alebo udeliť súhlas na poskytnutie sociálnej služby na účely odľahčovacej služby, môže v jej mene a na základe potvrdenia ošetrujúceho lekára o zdravotnom stave tejto fyzickej osoby podať žiadosť, uzatvoriť zmluvu alebo udeliť súhlas aj iná fyzická osoba.
- Do 15 dní od prevzatia „Rozhodnutia o odkázanosti na sociálnu službu si dáte potvrdiť právoplatnosť tohto „Rozhodnutia o odkázanosti na sociálnu službu“ a to osobne na obci alebo poštou.
1.2. PRIJÍMANIE DO ZARIADENIA PRE SENIOROV
K uzatvoreniu zmluvy v DD Pažítková 2 potrebujete:
Túto žiadosť si môžete podať písomne v zmysle VZN mestskej časti Bratislava – Ružinov č. 29/2021 zo dňa 18. mája 2021 o podmienkach poskytovania sociálnych služieb, výške a spôsobe úhrad za sociálne služby §2 Zariadenia a poskytované sociálne služby ods. 4) Fyzická osoba, ktorá má záujem o poskytovanie sociálnej služby v Ružinovskom domove seniorov alebo v Domove dôchodcov, doručuje písomnú žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby priamo tomu zariadeniu pre seniorov, ktoré si vybrala ako poskytovateľa sociálnych služieb. Vybraný poskytovateľ sociálnych služieb s fyzickou osobou, ktorá na to bude spĺňať zákonom stanovené podmienky, následne uzatvorí zmluvu o poskytovaní sociálnych služieb.
K „Žiadosti o zabezpečenie poskytovania sociálnych služieb“ predložíte:
- právoplatné Rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu – vydané obcou alebo mestom, na základe vašej žiadosti.
- Potvrdenie o príjme – na aktuálny kalendárny rok (kópiu rozhodnutia o poberaní dôchodku zo sociálnej poisťovne).
- Vyhlásenie o majetku fyzickej osoby na účely úhrady sociálnych služieb – notársky overené.
V prípade, že Vás telefonicky vyzveme k nástupu a dohodneme konkrétny dátum nástupu, prineste si prosím osobné veci podľa priloženého zoznamu a nasledujúce dokumenty:
- Občiansky preukaz, zdravotný preukaz poistenca.
- Lekársku správu o aktuálnom zdravotnom stave.
- Potvrdenie o bezinfekčnosti.
- Potvrdenie o prehlásení trvalého alebo prechodného pobytu na našu adresu Pažítková 2 – prihlasovací lístok Vám poskytne vedúci odborných činností alebo sociálny pracovník. Potvrdenie o prehlásení získate na Miestnom úrade MČ Bratislava-Ružinov, Mierová 21.
V zmysle zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách v znení neskorších predpisov poskytujeme:
- pomoc pri odkázanosti na pomoc inej fyzickej osoby,
- sociálne poradenstvo,
- sociálna rehabilitácia,
- ubytovanie,
- stravovanie,
- upratovanie, pranie, žehlenie a údržba bielizne a šatstva,
- osobné vybavenie
Utvárame podmienky na úschovu cenných vecí, zabezpečujeme záujmovú činnosť a ošetrovateľskú starostlivosť.
Pri uzatváraní zmluvy si môžete vybrať stravu podľa aktuálneho zdravotného stavu – racionálnu, diabetickú alebo žlčníkovú, a to mletú alebo celú.
Úhrada za pobyt
Úhrada za pobyt a podmienky platenia sú uvedené v zmluve o poskytnutí sociálnej služby. Výška úhrady je stanovená v zmysle § 72 zákona 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a Všeobecne záväzného nariadenia mestskej časti Bratislava – Ružinov č. 29/2021 zo dňa 18. mája 2021 o podmienkach poskytovania sociálnych služieb, výške a spôsobe úhrad za sociálne služby. Aktuálne sa výška mesačnej úhrady za sociálnu službu pohybuje v rozmedzí 280€ – 360€.
Spôsob úhrady za poskytované služby je trojaký. Sami si vyberiete pre Vás najvhodnejší spôsob:
- v hotovosti,
- prevodom z účtu na účet,
- alebo na tzv. „spoločnú výplatnicu“, kedy bude dôchodok posielať Sociálna poisťovňa na náš účet, my si strhneme platbu za pobyt a služby a zbytok Vám vyplatíme v hotovosti alebo uložíme do trezoru, z ktorého si môžete peniaze postupne vyberať Vy alebo rodinný príslušník na základe generálnej plnej moci.
Pranie osobnej bielizne zabezpečujeme vo vlastnej práčovni. Zber a triedenie špinavej bielizne však prebieha inak na Úseku I. (prevažne klienti s vyšším stupňom odkázanosti na sociálnu službu) a inak na Úseku II.
Úsek I.
Na tomto úseku zbiera opatrovateľka od klientov špinavú bielizeň každý deň. Po prevzatí bielizne od opatrovateľky práčka roztriedi bielizeň podľa kvality, druhu a spôsobu prania. Osobná bielizeň klientov sa perie spoločne. Posteľná bielizeň zvlášť. Po vysušení a vyžehlení si najneskôr o dva dni opatrovateľka bielizeň z práčovne preberie a rozdelí medzi jednotlivých klientov podľa vyznačených mien.
Úsek II.
Na tomto úseku sa osobná bielizeň zberá každý týždeň v stredu. Plán prania na celý mesiac je vyvesený na nástenkách na jednotlivých poschodiach. Postup je nasledovný:
- Klient si v deň prania nachystá špinavú osobnú bielizeň do tašky a vykoná záznam o prevzatí množstva a druhu bielizne do Záznamu Prevzatie – odovzdanie bielizne.
- Opatrovateľka prevezme od klienta špinavú bielizeň.
- Po prevzatí bielizne od opatrovateľky práčka roztriedi bielizeň podľa kvality, druhu a spôsobu prania.
- Práčka skontroluje rozdelenie bielizne, či je nachystané všetko podľa záznamu o odovzdaní a preberaní bielizne.
- Práčka na zázname Záznam o Prebratí a odovzdaní bielizne uvedie počet kusov poškodenej bielizne
- Práčka vydá bielizeň opatrovateľke spolu s záznamom Prevzatie – odovzdanie bielizne.
V prípade, že v našom zariadení nie je voľné miesto, je možné Vás zaradiť do Evidencie žiadateľov o poskytnutie sociálnej služby.
- DD Pažítková 2 vedie informatívnu evidenciu žiadateľov o poskytovanie sociálnych služieb v súlade so zákonom o sociálnych službách.
- Žiadosti sú do evidencie zaraďované podľa poradia v akom boli do zariadenia sociálnych služieb doručené a podľa druhu poskytovanej sociálnej služby.
- DD Pažítková 2 telefonicky vyzve žiadateľa z evidencie na základe uvedených kritérií:
1. kritérium: naliehavosť aktuálnej životnej situácie žiadateľa. Zákon o sociálnych službách v § 8 ods. 6 dáva možnosť prijať občana bezodkladne mimo poradia pred nadobudnutím právoplatnosti rozhodnutia o poskytovaní starostlivosti v zariadení sociálnych služieb v prípade, ak je jeho život, alebo zdravie vážne ohrozené. Napr. bývanie na samote a vysoký vek žiadateľa, imobilita, ktorá spôsobuje neschopnosť zabezpečiť si základné životné potreby a sociálna osamelosť, nepriaznivé poveternostné podmienky najmä zima a hmotná núdza žiadateľa, a iné. Naliehavosť situácie môže ohlásiť žiadateľ, blízky príbuzný, iná osoba, orgán miestnej samosprávy, zariadenie ústavnej starostlivosti (nemocnica). Naliehavosť situácie sa overuje na mieste povereným pracovníkom zariadenia.
2. kritérium: poradie žiadateľa v evidencii. Žiadosti sú vybavované v poradí, v akom boli do zariadenia doručené. Vždy s ohľadom na ďalšie kritériá, ktoré sú pre prijatie na konkrétny úsek rozhodujúce. Úsek I – klienti imobilní, neorientovaní alebo klienti, ktorí už nezvládajú úkony sebaobsluhy. Úsek II – klienti mobilní a orientovaní.
3. kritérium: pohlavie žiadateľa. Toto kritérium je dôležité pri dvoj a viacposteľových izbách. Rozhodujúce je tu pohlavie klientov, ktorí na uvoľnenej izbe už bývajú. Na dvojposteľovej izbe môžeme ubytovať spoločne osoby rozdielneho pohlavia len v prípade, že sa jedná o manželov, prípadne muž a žena požiadajú o spoločné bývanie.
4. kritérium: zdravotný stav žiadateľa. Z prevádzkových dôvodov sú klienti umiestňovaní na jednotlivé izby podľa toho, na aký úsek bola ich žiadosť zaradená. Na tomto sa vždy dohodneme s podávateľom žiadosti. Túto dohodu je možné zmeniť na základe zmeny zdravotného stavu žiadateľa.
5. kritérium: odmietnutie nástupu do zariadenia. Toto kritérium je dôvodom, na základe ktorého sa žiadateľ posúva na posledné miesto v poradovníku žiadateľov domova dôchodcov.
V prípade odmietnutia nástupu, je žiadateľ povinný do 5 dní písomne (e-mailom, poštou alebo osobne) predložiť odmietnutie príjmu (aj bez udania dôvodu) sociálnemu pracovníkovi, ktorý si túto písomnosť priloží k Žiadosti žiadateľa.
Tlačivá „Žiadosť o poskytnutie sociálnej služby“ a „Vyhlásenie o majetku“ si môžete stiahnuť na www.ddpazitkova.sk, prípadne Vám ich aj s vysvetlením poskytneme v našom zariadení sociálnych služieb |
V prípade, že počas vybavovania potrebných náležitostí si budete potrebovať overiť správnosť pochopenia týchto informácií, alebo budete mať iné pochybnosti alebo otázky, kontaktujte nás prosím na nasledovných telefónnych číslach:
0908 764 096 | Manažér sociálneho úseku | |
0910 877 447 | Sociálny pracovník |
V pracovných dňoch v dobe od 08.00 – 15.00 h
2. ZOZNAM OSOBNÝCH VECÍ POTREBNÝCH PRI PRIJATÍ
OSOBNÉ VYBAVENIE:
1. Osobné šatstvo – bielizeň
- spodné prádlo: nohavičky alebo trenírky, ponožky (10 ks)
- pyžamo alebo nočné košele (5 ks)
- župan
- ošatenie – tepláky 5 ks, prípadne domáce oblečenie
- dlhé nohavice, sukne 3 ks, svetre 3 ks
- sviatočné oblečenie ?
- kabát, vetrovka, (sako)
- bavlnené tričká s krátkym a dlhým rukávom, tielka 5 ks, deku na prikrytie, obliečky a plachty, vlnený pulóver
- cestovnú tašku – v prípade hospitalizácie (dovolenky) do nej zabalíme potrebné veci
2. Osobná obuv
- zimná
- letná
- papuče
3. Hygienické potreby
- sprchovací gél (toaletné mydlo)
- toaletný papier, papierové vreckovky
- šampón na umývanie vlasov
- uteráky (froté aj obyčajné), osušky, vreckovky, hrebeň
- holiace potreby (muži)
- hubka na kúpanie alebo froté vrecúška 2 – 3 ks
- kliešte na nechty aj nožničky, vatové tyčinky (na čistenie uší)
- nádoba na umelú protézu
Ostatné:
Pohár, /hrnček/, plastová nádoba na zubnú protézu, umelohmotné vešiaky, masážny gél. Môžete si doniesť aj pamiatkové predmety.
Nezabudnúť!
- Používané zdravotnícke a kompenzačné pomôcky – francúzke barle, invalidné vozíky a pod.
- INKONTINENTNÍ KLIENTI – MENALIND KRÉM + PENA+ PLIENKY
VECI PROSÍME OZNAČIŤ!
OPATROVATEĽSKÁ SLUŽBA V DOMÁCNOSTI a ROZVOZ OBEDOV
Domov dôchodcov poskytuje opatrovateľskú službu poskytujeme od 1. januára 2004 a máme bohaté skúsenosti s jej poskytovaním. Službu poskytujeme širokému spektru klientov – mobilným, imobilným, osamelým, klientom s rôznymi zdravotnými problémami. Vždy sa snažíme v maximálnej možnej miere vyhovieť individuálnym potrebám klienta vo všetkých oblastiach, poskytnúť útechu a emocionálnu podporu, ktorá je pre klienta častokrát dôležitejšia ako napr. zabezpečenie nevyhnutných úkonov v domácnosti.
V súčasnosti poskytujeme opatrovateľskú službu približne 200 klientom pričom počet záujemcov o našu opatrovateľskú službu neustále narastá.
Opatrovateľky Domova dôchodcov vykonávajú opatrovateľskú službu na odbornej profesionálnej úrovni s dlhoročnými skúsenosťami, spolupracujú s rodinnými príslušníkmi klienta, s úradmi, lekármi a rôznymi inštitúciami. Prichádzajú do domácnosti klienta v presne dohodnutom čase a pomáhajú mu s činnosťami, ktoré si sám nedokáže zabezpečiť, napríklad s osobnou hygienou, prípravou a podávaním stravy, zabezpečujú starostlivosť o domácnosť, zabezpečujú sprievod k lekárovi, na úrady a pod. Rešpektujú individuálne potreby klientov a vykonávajú úkony v zmysle rozhodnutia s prihliadnutím na požiadavky klienta. Medzi klientom a opatrovateľkou sa veľmi často vytvorí dôverný vzťah. .
Ak má senior záujem o opatrovateľskú službu, je potrebné, aby on alebo jeho rodinný príslušník doručil do Domova dôchodcov Pažítková 2 Bratislava:
·Vyplnenú žiadosť o poskytnutie opatrovateľskej služby,
·právoplatné Rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu – opatrovateľskú službu, ktoré mu na základe žiadosti vydá miestny alebo obecný úrad v mieste trvalého bydliska,
·fotokópiu aktuálneho Rozhodnutia Sociálnej poisťovne o výške dôchodku,
·úradne overené Vyhlásenie o majetku,
·Výška poplatku za sociálnu službu je stanovená v zmysle § 72 zákona 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a Všeobecne záväzného nariadenia mestskej časti Bratislava – Ružinov č.29/2021 zo dňa 18.05.2021 o podmienkach poskytovania sociálnych služieb, výške výške a spôsobe úhrad za sociálne služby
Sme tu pre našich klientov k dispozícií v pracovných dňoch 7:00 – 14:00